پرده بکارت

در دوران بارداری چه بخوریم : راهنمای تغذیه بارداری – سایت نی نی کده

اگر كودك شما تنها با شير خودتان خوب وزن مي گيرد، پس ميزان شيرتان مشكلي ندارد. مكمل دادن (مانند شير خشك، آب قند و …) به بدن هشدار مي دهد كه كودك نياز به شير بيشتر ندارد و در نتيجه ميزان شير كاهش مي يابد. آمینو اسیدهای موجود در پروتئین ها برای ساخت سلول کاربرد دارند و میوه های با پروتئین بالا مزیت دیگری نیز دارند: آنها میزان قند خود شما را در سطح نرمال نگه می دارند و میزان گرسنگی شما را مهار میکنند که باعث میشود میل شما به خوردن هله هووله کم شود. پاسخ: سلام بیماری هایی که اشتها را زیاد کنند زیاد نیستند ولی اشتباه غذا خوردن و یا مصرف برخی مواد غذایی یا استرس باعث افزایش اشتها می شود . اما در بعضی از نوزادان بیلی روبین بسیار زیاد است که می تواند مضر باشد. همیشه بیدار شدن و شیر خواستن نوزاد به معنای گرسنگی نیست بلکه بعضی اوقات بخاطر نیاز به آرامشیه که در کنار مادر به دست میارن. ب- اگر مادر Rh منفی و نوزاد Rh مثبت داشته باشد. قرار دادن کودک در زیر نور ، تحت عنوان فتوتراپی ، متداول ترین روش برای کاهش سطح بیلی روبین است – اگر متخصص اطفال آن را برای درمان کافی بالا بداند.

لذا نوزادی که بدنیا می آید بجز در موارد خاص در ۲۴ ساعت اول زندگی زردی ندارد از روز دوم تولد به بعد نوزاد بتدریج زرد می شود تا اینکه در نوزادان رسیده و وزن تولد بالای ۲۵۰۰ گرم درروز ۵-۳ تولدودرنوزادان نارس و وزن کمتر از ۲۵۰۰ گرم در روز ۷-۵ تولد به حداکثر مقدار خود می رسد و پس از آن بتدریج زردی نوزاد کاهش می یابد. تغذیه (بخصوص شیردهی) به طور مکرر در اولین ساعت ها و روزها به کودک شما کمک می کند تا خطر زردی را کاهش دهد. قبل از بردن کودک به خانه ، در بسیاری از بیمارستان ها سطح بیلی روبین به طور معمول بررسی می شود. در این مقاله به روش توصیفی- تحلیلی به بررسی نظریات مختلف و احکام راجع به این موضوع و برخی موضوعات تبعی از جمله مسئولیت پزشک جراح، ازالۀ بکارت ترمیم شده و امکان فسخ ازدواج با زن دارای بکارت ترمیمی در حقوق ایران و فقه پرداخته شده است. به اعتقاد الهه زارعان، یکی از دلایل افزایش سقط درمانی میتواند انجام روشهای جدید بررسی ژنتیک و آگاهی پزشکان از عوامل خطرآفرین باشد، بهطوریکه این روشها هماکنون در بین مردم و پزشکان جاافتاده و کمک شایانی بهسلامت مادر و جنین میکند.

دکتر رادخریشنان می گوید: “اگرچه نادر است ، اما وقتی زردی شدید به انواع دیگر درمان پاسخ نمی دهد ، ممکن است به انتقال خون نیاز باشد.” “در این روش ، خون کودک در حجم کمی رد و بدل می شود ، که بیلی روبین و آنتی بادی های مادر را رقیق می کند. وی می گوید: “اگر زردی در روز اول زندگی كودك شما قابل توجه باشد یا بر روی قفسه سینه یا شكم تأثیر بگذارد ، این نشانه آن است كه سطح بیلی روبین در آنها بالاتر از حد طبیعی است.” “در این حالت ، کودک شما باید توسط پزشک ارزیابی شود. دکتر راداخریشنان می گوید: “غالباً ، بیلی روبین بالا به هیچ مشکلی در سلامتی منجر نمی شود.” وی افزود: “با این حال ، افزایش سطح بسیار بالا یا درمان ناكافی باعث آسیب مغزی می شود و خطر برای نوزادان نارس بیشتر است. آیا زردی به کودک من آسیب می رساند؟ پرزهای جفت تشکیل شده و به دیواره رحم گسترش می یابند. تولید بیلی روبین در جنین داخل رحمی نیز وجود داردولی این ماده از طریق جفت به خون مادر منتقل شده و از طریق کبد مادر دفع می شود. الف- اگر مادر گروه خون O داشته باشد ولی نوزاد گروه خون A یا B داشته باشد.

هنگامی که شروع زردی در روز اول رخ می دهد یا اگر زردی به سرعت از بین نرود ، مشکل فراتر از زردی فیزیولوژیک است. بخصوص اگر مادر آمپول درگام حین حاملگی و بعد از زایمان دریافت نکرده باشد و به ویژه در زایمان های دوم به بعد. از آنجا که تغییرات در هر فرد متفاوت است، بارداری یک روش “قابل اعتماد” برای خشک کردن شیر مادر نیست. هرچند که این عوارض معمولا بدون عوارض جدی و دائمی بهبود پیدا میکنند اما میتواند نگرانی زیادی را برای مادر و پزشکان ایجاد کند. اغلب اوقات ، زردی فیزیولوژیک نیازی به درمان ندارد و خودبه خود بهبود می یابد. حدودا یک یا دو هفته بعد از عمل زخم ها بهبود پیدا میکنند. خواه نوزاد تازه متولد شده شما زردی فیزیولوژیکی داشته باشد یا به درمان فشرده تری احتیاج داشته باشد ، مهم است که کودک شما خوب غذا بخورد. فتوتراپی غالباً به بستری شدن در بیمارستان نیاز دارد و ممکن است یک نوزاد نارس به درمان تهاجمی تری نسبت به نوزاد کامل ترم نیاز داشته باشد. “گاهی اوقات ، از یك پتو زردی ، كه یك دستگاه فتوتراپی قابل حمل است ، ممكن است برای سطح بیلی روبین كودك شما كه افزایش یافته اما برای بستری شدن در بیمارستان زیاد نیست ، استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا