پرده بکارت

دانستنیهایی در مورد پرده بکارت و ترمیم آن

وجود دردهای مشابه گرفتگی شکم در قاعدگی که ممکن است با اسهال همراه شود، احساس فشار در لگن خاصره یا زیر شکم، وجود درد مبهم در لگن یا زیر شکم، احساس ناخوشایند مانند احساس تب که قابل توضیح نیست و اگر روی شکمتان را فشار بدهید، احساس درد و آسیب دیدگی می کنید. خب، گاهی حالت تهوع در بارداری به حدی شدید است که زنان باردار قادر به استفاده کافی از غذاها نیستند و تهوع شدید و شدیدتر رخ میدهد و به دنبال آن احساس منگی، گیجی و حتی گاهی زمین خوردن اتفاق میافتد و زن باردار آب زیادی از بدناش دفع میشود که عوارض وخیمی را به همراه خواهد داشت که در این حین سلامت جنین نیز در معرض خطر میافتد و اینکه علت اصلی این نوع تهوع و استفراغ چیست، هنوز مشخص نشده است. سه چهارم زنان باردار در 3ماهه اول بارداری ممکن است از تهوع (و بعضی اوقات استفراغ) رنج ببرند.

البته این مساله قطعی نیست و بعضی زنان که بارداری دوقلو یا چند قلو دارند اصلاً تهوع ندارند. در بارداریهای دو قلو یا چند قلو که این تهوع، شدیدتر است؛ علت ممکن است مقادیر بالاتر هورمونهای جفتی یا هورمونهای دیگر در بدن باشد. تهوع خفیف و استفراغ گهگاهی که معمولاً در بیماری صبحگاهی وجود دارد تا زمانی که مادر غذا را تحمل کند و مقادیر زیاد مایعات بنوشد، تهدیدی برای سلامت جنین نیست. سپس برای کنترل الکترولیتهای خون و اطمینان از وجود نداشتن بیماریهای زمینهای دیگر که سبب تهوع و استفراغ میشوند آزمایشاتی انجام میشود. نه! اگرچه بعضی مطالعات نشان دادهاند زنانی که کودکانشان سقط میشود کمتر دچار تهوع میشوند (عدم تکامل کافی جنین یا جفت سبب پایین بودن هورمونهای بارداری شده و در نتیجه تهوع در این زنان کمتر است) ولی بسیاری از زنان هم هستند که بارداری کاملاً طبیعی داشته و بعد از 3ماهه اول دیگر تهوع ندارند. بالا بودن هورمون جفت انسانی یکی از علل اصلی در این زمینه است. این نوع هایمن، شکلی هلالی شبیه نیمهی ماه، در بالا یا پایین دهانهی رحم (مانند شکل زیر) ایجاد میکند. فرد باردار مبتلا به دیابت بارداری دچار تشنگی زیاد می شود، زیرا بدن برای رقیق کردن گلوکز بالا در خون، آب و مایعات بیشتری طلب می کند.

این عارضه هر چه سریعتر تشخیص داده شده و درمان شود، احتمال بهبودش بیشتر است. به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ در این هفته با نزدیک شدن به زمان تولد روند افزایش وزن سرعت گرفته اما هنوز پوست او چروکیده و جثه اش نحیف و ضعیف است اما به تدریج رنگ موهای جنین قابل تشخیص می شود همچنین قدرت پلک زدن، ساعت های خواب منظم و باز شدن سوراخ های بینی او از اتفاق هایی است که در این هفته رخ می دهد. عفونت مخمری جدی یا التهاب نیز همچنین جزء علت های این نوع خونریزی است و عفونت معمولا دارای خونریزی صورتی یا قرمز است. قولنج بیشتر در میان نوزادان اول یا نوزادانی که شیر خشک می خورند رخ نمی دهد. نوزادان خوش خواب، گاهی به هنگام انجام حجامت حتّی از خواب هم بیدار نمی شوند. انقباضات منظم به مدت یک ساعت ( چهار انقباض یا بیشتر در هر ۲۰ دقیقه یا وجود هشت انقباض در یک ساعت) که حتی پس از نوشیدن یک لیوان آب و استراحت کردن هم قطع نمی شوند.

داروهایی همچون ایبوپروفن یا کدئین همه داروهای ضد درد هستند و با سقط جنین دارویی تداخلی نخواهند داشت. این جراحی پرده را ترمیم می کند اما دفعه بعد زمانی که پاره می شود فرد ممکن است درد و خونریزی را تجربه نماید. از این هفته به بعد ممکن است هر لحظه جنین شما چشم به چهان بگشاید به همین دلیل باید با علائم زایمان زودرس آشنایی داشته باشید. اگر بخواهیم اندازه جنین را برای شما شبیهسازی کنیم باید بگوییم او در هفته بیست و پنجم به اندازه گل کلم شده و وزن او حدود 700 گرم و قدش حدود 30 سانتی متر است جنین هنوز لاغر و نحیف بوده اما به تدریج سرعت وزن گیری او افزایش پیدا می کند تا جایی که در هفته های آتی 2 تا 3 کیلو وزن می گیرد. اگر از آمپول استفاده کنید، دو تا شش هفته زمان لازم است تا خروج بافت های جنین از رحم به صورت کامل انجام شود. لازم است که دارچین را روی گلابی بپاشید و میل کنید. افزون بر این گفته اند که رواج چنین عمل هایی، زمینه را برای تداوم و گسترش سنت های فکری غلطی فراهم می سازد که مبنای قضاوت در باب شخصیت زن را فقط مسائل جنسی می داند، نه توانایی های دیگری همچون توانایی های علمی و …

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا