پرده بکارت

افزایش وزن جنین در بارداری |

البته درمان اسکارهای کلوییدی گاهی ممکن است با یک پماد از بین برود اما در بسیاری از موارد نیازمند تزریق و حتی لیزدرمانی است! گاهی اوقات مصرف مکمل های ویتامین می تواند موجب ایجاد حالت تهوع شود. تخم مرغ نیز منبع کاملی از پروتئین می باشد.به طوری که ۱۰۰ گرم تخم مرغ حاوی ۱۳ گرم پروتئین است.علاوه بر پروتئین، تخم مرغ دارای ویتامین A و B12 است.این ویتامین ها برای رشددر تغذیه کودک لاغر لازم می باشد.مصرف روزانه ۱ عدد تخم مرغ در رژیم غذایی کودک شما، نیاز او را به ویتامین ها تأمین می نماید. در سراسر جهان، نشاسته منبع اصلی انرژی در رژیم های غذایی کودکان و بزرگسالان است. این نکته هم قابل توجیه است؛ چرا که پسرها به نسبت دخترها مزاج گرم تر و خشک تری دارند و بنابراین بیماری های ناشی از گرمی و خشکی یعنی بیماری های صفراوی (مثل همین زردی) در آنها بیشتر دیده می شود.

دلیلش این است که کودکان شیر خشک را دیرتر از شیر مادر هضم میکنند، در نتیجه به احتمال زیاد مدت طولانیتری احساس سیری میکنند. مادر نوزادی که زردی دارد، باید از مصرف غذاهای گرمی پرهیز کند و سهم غذاهای خنکی را افزایش دهد تا طبع شیر او خنک تر شود. در مادرانی که طبع گرم تر یا تحمّل بیشتری دارند می توان عرقیات خنک دیگر (مثل عرق گشنیز، بید، خارشتر، همیشه بهار) یا جوشانده گیاهانی مثل عنّاب، سپستان، بنفشه، همیشه بهار، خطمی، پنیرک، تخم گشنیز، تخم کاسنی، تخم کاهو، تخم خرفه، پوست بید و مانند آنها را هم به برنامه درمانی اضافه کرد. البته دقّت کنید که این عرق ها را کمی حرارت دهید تا حالت ولرم پیدا کنند؛ در غیر این صورت ممکن است این کار باعث افت حرارت بدن نوزاد شود. حدود یک نخود شیرخشت و نصف قاشق چایخوری ترنجبین را در نصف استکان آب جوش حل کرده با پارچه نخی صاف کنید و به تدریج به نوزاد بخورانید. مقداری ترنجبین را در آب حل کرده با یک پارچه، آن را به پیشانی و پشت گوش نوزاد بمالید.

در این شستشو، به ویژه نسبت به ماساژ پشت گوش نوزاد، اهتمام بیشتری داشته باشید. ۳- بهترین نقطه برای تشخیص زردی نوزاد، سفیدی چشم اوست؛ چرا که اوّلاً از همه جا زودتر زرد می شود و در ثانی به علّت رنگ سفید آن، به راحتی زردی را نشان می دهد. ۴- علاوه بر نوزاد، مادر او نیز می تواند این دارو را مصرف کند. این آمار بسیار بالا هم خود تأیید دیگری است بر این که زردی بیش از آن که یک بیماری باشد، یک حالت طبیعی و گذرا در نوزاد است. بررسی مکرّر پوست نوزاد نه تنها کمکی به ارزیابی صحیح وضعیت بیماری وی نمی کند؛ بلکه موجب اضطراب بستگان می شود. بر این اساس هر کاری که می تواند یک آتش را خاموش کند؛ زردی نوزاد را نیز بهبود می بخشد! چنان که تأکید کردیم در اکثر موارد زردی یک وضعیت زودگذر است که معمولا بدون هرگونه مداخله درمانی بهبود می یابد و جز در موارد شدید، هیچ گونه عارضه دراز مدتی ندارد.

کاهش ۵ درصد از وزن بدن، میتواند وضعیت بیمار را بهبود بخشد. برای کاهش وزن نمی توانید مصرف قرص هاي ضد بارداری را متوقف کنید. پس اگر قصد باردار شدن ندارید بهتر است از روش های مطمئن تر و کم عارضه تر برای جلوگیری استفاده کنید تا مجبور به جلوگیری های اورژانسی نشوید. از آنجا که حجم گلبول های قرمز در نوزادان نسبت به افراد بالغ بیشتر است و عمر آنها هم کوتاهتر و از سویی در ابتدای تولّد، حجم زیادی از گلبول های قرمز جنینی باید تخریب شوند و جای خود را به گلبول های قرمز بالغ بدهند؛ بنابراین در ابتدای تولّد، تعداد بسیار زیادی گلبول قرمز شروع به تخریب می کنند که حاصل آن تولید مقدار زیادی بیلی روبین است. خانوادهی پسر به اضافه افراد خانوادهی دختر، میآیند برای گرفتن گواهی صحت پرده بکارت». در هر صورت، از شیر گرفتن به آرامی و بدون استرس برای شما و فرزندتان مناسب تر است. آپتامیل HA1 فرمول شیر که خطر بروز آلرژی در طول 6 ماه اول را کاهش می دهد این شیر دارای هیدرولیزات پروتئین آب پنیر جزئی است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا