پرده بکارت

خشکی واژن را بهتر بشناسید – دکتر پوران حاجیان

معمولا در چنین مواردی، پزشکان با تجربه برای به دنیا آوردن نوزاد، انجام عمل سزارین را به مادر باردار توصیه می کنند. • معمولا فرزند مادرانی که داروی آسپیرین را در طی دوران بارداری خود در حد زیاد مصرف می کنند، با وزن کمتر از نرمال به دنیا خواهد آمد. • علاوه بر این مورد، مصرف بیش از حد این دارو می تواند با وریدهای ریوی جنین داخل رحم مادر باردار تداخل پیدا کرده و منجر به بسته شدن عروق قلبی او شود. مواجه شدن مادر با این شرایط منجر به بروز اختلال در کار جفت شده و عرضه خون و اکسیژن را به جنین داخل رحم او محدود می کند. آزمایشات آزمایشگاهی، اشعه X و سایر آزمایش های تشخیصی معمولا مورد نیاز نیست، اما در موارد نامشخص، آنها به حذف سایر شرایط به عنوان علل احتمالی کمک می کنند. سوال من این است که با توجه به عوارض احتمالی آسپرین آیا مصرفش ایرادی نداره. در ابتدا، لازم است به عنوان یک زن جوان و بی تجربه به خاطر داشته باش ید كه اگر شما به مصرف آسپرین عادت کرده اید و آن را غالبا در دوزهای بالا مصرف می کنید، بدانید که مصرف ا ین دارو در ط ی دوران باردار ی ممکن است عوارض متعددی را در بدن خود شما و فرزندتان ایجاد کند.

همچنین، در نظر داشته باشید كه اگر شدت این بیماری در زن حامله بیشتر باشد، ممکن است در هنگام زایمان هم باعث از دست رفتن مادر باردار گردد. در مواردی که مادر حامله به مشکل فشارخون ناشی از بارداری مبتلا شود، پزشکان متخصص زنان و زا یمان ممکن است داروی آسپرین را برای جلوگیری از بروز خطرات مختلف در هنگام زایمان، برای او تجویز نمایند. • علاوه بر عوارض ذکر شده، بروز نقص هنگام تولد در نوزادان مانند نقص در دست و پا و یا ضعیف شدن این اندام ها عارضه دیگری است که در فرزندان ا ین مادران دیده می شود. لازم به ذكر است كه در سه ماهه سوم از دوران بارداری، ا ین عوارض بیشتر دیده می شود. همچنین ممکن است لازم شود که از پزشکتان بپرسید که آیا میتوانید در سه ماه اول بارداری از ویتامین حاوی آهن کم یا بدون آهن استفاده کنید، زیرا هضم این مواد معدنی برای سیستم گوارشی سخت است.

اما شناخت شاخص های متداول و عمومی به شما کمک می کند تغییراتی که ممکن است به دنبال بارداری رخ دهد را درک کنید. با مشاور یا مادران دیگر نیز صحبت کنید. ابتدا تاریخ انقضاء محصول را نگاه کنید، خصوصا اگر مدتی از خرید آن گذشته است، تا مطمئن شوید که هنوز می توانید از آن استفاده کنید. در حالی که محققان می گویند مصرف داروی اسپیرین برای زنان باردار خطرناک است، اما در برخی شرایط خاص ممکن است پزشک با در نظر گرفتن شرایط بدنی و بارداری فرد، مصرف داروی آسپیرین را توصیه کند، که در چنین شرایطی نباید نگران شد! به عنوان یک زن باردار یادتان باشد كه مصرف بیش از حد داروی آسپیرین در دوران بارداری ممکن است انجام عمل زایمان را به تاخیر انداخته و انجام روند زایمان را با مشکل روبرو کند. بر خلاف تصور برخی افراد، آسپرین بسیار خطرناک بوده و مصرف بیش از حد آن در ط ی دوران بارداری می تواند عوارض جانبی جبران ناپذیری را برای مادر و جنین داخل رحم او ایجاد کند. بس یار ی از پزشكان متخصص زنان و زا یمان ادعا م ی كنند كه بروز تاخیر در روند زایمان یکی دیگر از عوارض جانبی مصرف بیش از حد داروی آسپیرین در طی دوران بارداری زنان است.

اما، یادتان باشد كه استفاده بیش از حد از داروهای ضد درد و آرام بخش ها در بسیاری از موارد می تواند خطرناک باشد، به خصوص در زنان جوانی که در انتظار تولد نوزاد خود بوده یا در حال برنامه ریزی برای داشتن فرزند هستند. مصرف داروی آسپرین برای زنان باردار بسیار نا امن است، زیرا مصرف بیش از حد این دارو اثرات جدی بر روند رشد و سلامت جن ین به جا ی می گذارد. نکته دیگر در مورد بیماری پره اکلامپسی این است که اگر مادر مبتلا به ا ین بیماری وزن اضافه داشته و دارای سابقه فشار خون بالا و یا دیابت باشد، میزان این مشکلات شدت م ی یابد. از طرف دیگر یک روش بالقوه خطرناک و در عین حال راحت برای سقط غیر قانونی است که بسیار ایمن تر از سایر روش های خطرناک تر همچون دستکاری رحم یا سموم است. زمانی این احساس به شما دست میدهد که قدرت زندگی را تکثیر کردهاید و توانستهاید از وجود خود و همسرتان، انسانی دیگر را به وجود بیاورید، لحظهای شگفتآور و مافوق تصور. بنابراین زمانی که گریه میکند نسبت به او عکسالعمل نشان دهید زیرا او میفهمد، شما به سمت او میروید و اندکی آرام میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا