پرده بکارت

چه زماني زردي خطرناك است؟

پاسخ – این رسمی است که می گویند خوردن گرمی زردی را زیاد می کند و خوردن خنکی مثل عرق کاسنی زردی را کم می کند ، طب جدید گرمی و سردی را خیلی باور ندارد . البته این لامپ های فلورسنت با لامپ های فلورسنت معمولی فرق می کند . در سیکلهای بدون تخمک گذاری ممکن است این تغییرات رخ ندهد. پاسخ -بر حسب درجه ی زردی ممکن است که والدین متوجه زردی بشوند . یک هفته در بیمارستان بستری بود و بعد که به خانه آمد و پیش دکتر بردم گفتند که زردی او دو درجه بالا رفته ولی بعد گفتند که زردی او خوب شده است و روزی یک چهارم هم قرص به او می دهم ولی هنوز هم چشمهایش زرد است. سوال – من یک نوزاد چند روزه دارم که زردی داشت و در بیمارستان بستری شد و خوب شد . بچه ی من هفت ماه و سیزده روزه بدنیا آمد . این گریه بچه ها تا چهار ماه از بین می رود و بعد تمام می شود بشرط اینکه شیر مادر کافی باشد و گریه بچه از گرسنگی نباشد . و اما نكته آخر برای تمام مادرانی كه در انتظار شنیدن اولین گریه نوزادشان لحظه شماری میكنند: برای محاسبه زمان زایمان میتوان ۳ ماه از آخرین روز آخرین پریود، كم و ۷ روز به آن اضافه كنید.

توجه: از آن جایی که سویا دارای فیبر زیاد است ممکن است باعث ایجاد نفخ شود، توصیه می شود ابتدا با مقادیر محدود شروع کرده و به تدریج مصرف آن را افزایش دهید. در صورتی که یک نوبت قرص فراموش شود، باید به محض بهخاطرآوردن مصرف شود، در غیر این صورت در نوبت بعدی ۲ قرص مصرف گردد. داروی صرع مصرف می کنید. پاسخ: سلام وزن نرمال شما باید بین 64 تا 69 میباشد برای افزایش وزن باید ورزش را در کنار یک برنامه ی تغذیه رعایت کنید لطفا برای دریافت برنامه تغذیه ای به کلینیک مراجعه کنید . بیماری های مختلفی می تواند این زردی طول کشیده را ایجاد بکند از جمله اینکه بچه های که از شیر مادر استفاده می کنند ممکن است زردی هایشان طولانی تر بشود ولی عارضه ای ندارد . بعضی ها فکر می کنند که حتما باید سفیدی چشم بچه را ببینند و باز کردن چشم بچه سخت است ، بنابراین دنبال رنگ زرد چشم نباشند ، همان پوست رنگ صورت مشخص است . پزشک خودش دنبال زردی می گردد . سوال – علائم زردی چیست ؟

سوال – بعضی خانواده ها به بچه هایشان ترنجبین ، شیرخشت و آب قند می دهند . ما هیچ وقت توصیه نمی کنیم که بجای شیر به بچه آب قند بدهیم . نوزاد به راحتی وابستگی به آب را کنار میگذارد. ولی وقتی بالا می رود و به حد خطرناک می رسد ، نوزاد خواب آلود می شود و دیگر شیر نمی خورد . وقتی نوزاد بدنیا می آید چون نوزاد قرمز رنگ است ، تشخیص زردی برای والدین مشکل است . حالا اگر میزان بیلیروبین نوزاد بین ۱۷ تا ۲۰ باشد، این از نظر ما خطرناک است، چون احتمال رسوب در مغز وجود دارد و با رسوب بیلیروبین، نوزاد دچار عقبماندگی ذهنی میشود. اگر بچه کم کاری تیروئید داشته باشد و تشخیص داده نشود ضمن اینکه بچه زردی اش طول می کشد و علائم دیگری پیدا می کند ، ممکن است بچه دچار کم هوشی بشود و قد کوتاه پیدا کند .

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا