پرده بکارت

عکس برفک دهانه واژن – ویکی پدیا ، دانشنامه آزاد

آیا در بین درمانهای مختلف كدام یك كمترین خطر را برای شیرخوار به همراه دارد؟ هر داروئی كه مادر در دوران شیردهی مصرف میكند جزیی از آن (حدود یك درصد) وارد شیر میشود. شیوع ریزش مو، دردهای استخوانی و مشکلات ناخن ها و دندان ها در بین بانوان شیرده، بر اهمیت موضوع تاکید می کند. اما اگردر تلاش برای افزایش شیر هستید، اجازه دهید کودک شیر یک سینه را تمام کند و بعد از سینه دیگر به او شیر بدهید. بهعنوان مثال در یك مطالعه در آمریكا مادرانی كه شیر میدادند با اینكه به آنان حتی اطمینان داده شده بود كه آنتیبیوتیك برایشان ضرر ندارد باز هم 15 درصد درمان را شروع نكردند و 7 درصد دیگر تحت درمان قرار گرفتند ولی تغذیه كودك با شیر خود را قطع كردند. تا زمانی که کودک به طور کامل بیدار شود و شروع به شیر خوردن کند، سعی کنید هر دوساعت یکبار در روز و هر چهار ساعت یکبار در شب به نوزاد شیر بدهید. Post was generated with the help of

شیر دادن نوزاد به پنج تا هشت بار در روز کاهش می یابد. برای برخی زنان حالت تهوع از صبح تا شب ادامه دارد و بعضیها هم فقط صبحها; اما برای برخی دیگر، در دوران بارداری حتی یک بار هم اتفاق نمیافتد. این درمان را می توان چندین بار تکرار کرد. عمل شستشو را مجددا به روش قبلی تکرار نموده و خوب آبکشی کنید. ۱- در مواردی مانند سردردهای میگرنی، زیادی فشار خون، دیابت، سابقه یرقان انسدادی در دوران بارداری یا در هنگام مصرف قبلی این داروها و بیماریهای صفراوی نیز بسته به شرایط فرد، مصرف این فرآورده توصیه نمی شود. جذب و دسترسی از راه دهان (Oral Bioavailibility) نیز نقش بسیار مهمی دارد. اینها در برخی موارد مفید هستند، اما میتوانند تحریک سینه را نیز کاهش دهند یا در انتقال شیر به دهان کودک اخلال ایجاد کنند، که در نتیجه باعث کاهش سطح شیر شما میشود. اضافه کردن روغن نارگیل به رژیم غذایی نیز برای درمان عفونت های مخمری مفید است. ضمنا هنگامی که کودک شما از یک بیماری مزمن رنج می برد و قادر به مصرف انواع غذاها نیست، وجود پدیاشور در رژیم غذایی روزانه او می تواند بسیار کمک کننده باشد. آیا میتوان زمان مصرف دارو را در مادر به گونهای انتخاب كرد كه كمترین تأثیر را بر شیرخوار داشته باشد؟

آیا دوره درمان آنقدر كوتاه است كه بتوان در صورت ضرورت در این مدت از شیر قبلاً دوشیده شده استفاده كرد و شیر فعلی را دوشید و دور ریخت؟ مقدار و مدت مصرف دارو بسیار اهمیت دارد و مثلاً استفاده از داروهائی كه حتی ممنوعیت مصرف دارند ممكن است با دوز كم و مدت كوتاه مصرف مانند مواد رادیواكتیو، فقط با قطع كوتاه مدت تغذیه با شیر مادر همراه باشند. جذب دارو: داروهایی كه با تغییرات جزئی جذب میشوند تأثیر بیشتری بر نوزاد و شیرخوار دارند. توصیه متخصصان و پزشکان در این خصوص این است که «به کودک نگاه کنید، نه به ترازو.» بسیاری از مادران، نوزادانی دارند سالم به نظر میرسند و خوب تغذیه میکنند؛ اما هنوز هم بیدلیل نگران وزن کودک خود هستند. در این حالت، احتمالا تعداد بیشتری از اسپرمهای سالم در لوله های فالوپ، آماده رها شدن تخمک خواهند بود. حتماً مادرانی را دیده اید که نوزادانشان سالم هستند، به خوبی غذا می خورند و به تمام نقاط عطف نموداری خود می رسند، اما نگران هستند که وزن یا جثه کودکشان کم و کوچک است. 17.جو دو سر برای افزایش وزن نوزاد: جو دو سر منیزیم، تیامین،فسفر و منگنز دارد ، حاوی کلسترول و چربی اشباع شده کم است میتوان آن را به فرنی و یا پنکیک کودک افزود.

مولكولهای درشت دارو فقط در صورت محلول بودن در چربی وارد شیر میشوند. متابولیسم كبد و كلیه: نارسایی یا اختلالات این اعضاء سبب تجمع بیشتر دارو در شیرخوار میشود. ترکیب سیب زمینی و تخم مرغ برای چاق شدن سریع کودکان : ترکیب سیب زمینی و تخم مرغ یک غذای کامل محسوب میشود که بیشتر نیازهای بدن فرزندتان را تامین میکند. توصیه می شود تا صبر کنید نوزادتان به خواب برود و پس از آن نوشیدنی موردعلاقه خود را مصرف کنید، به این ترتیب سیستم بدن شما چند ساعت وقت کافی برای تمیز کردن کافئین از بدنتان را خواهد داشت. همچنین اگر انگشت خودتان را روی قسمتی از بدن نوزاد (مخصوصا سینه) فشار دهید و آن قسمت زرد شود، بهاحتمال زیاد او دچار زردی شده است. همچنین سطح شیر در طول هر نوبت، به مرور زیاد میشود و این به کودک کمک میکند وزن بگیرد و مدت زمان بیشتری سیر بماند. سلامت نیوز: مصرف زیاد ویتامین B6، استفاده مستمر از ضدحساسیتها، داروی لوودوپا (برای درمان فشارخون)، قرصهای ضدبارداری حاوی استروژن، آپومورفین و بروموكریپتین. اگه دلم برای پدر و مادرم نمیسوخت حتما جدا میشدم ولی میدونم اونها سکته میکنند و میمیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا