پرده بکارت

غذاهای ممنوعه مادران باردار را بشناسید

به علاوه قرص دینوپروستون تا هفته 28 بارداری برای خارج کردن باقیمانده های جنین در واژن در صورت سقط مورد استفاده است. دینوپروستون برای سقط جنین در هفته های 12 تا 20 بارداری استفاده میشود. این امر سبب میشود تا با قرار گرفتن حبه سیر در واژن، مزه سیر در دهان جریان پیدا کند. • همچنین، مصرف آسپیرین در اوایل دوران بارداری می تواند سبب القای زایمان زودرس شده و سقط جنین را به دنبال داشته باشد. پس، فراموش نکنید كه مصرف داروی آسپیرین برای مادر باردار و جنین او بسیار خطرناك است! پرتو درمانی معمولاً موثر است، اما اگر زردی در کودک شما به درجه حادی رسیده باشد، و یا اگر برخلاف پرتو درمانی های انجام شده تعداد بیلی روبین ها همچنان در حال افزایش بود، باید کودک را در بخش مراقبت های ویژه برای تعویض خون او بستری کرد. مصرف داروی آسپرین برای زنان باردار بسیار نا امن است، زیرا مصرف بیش از حد این دارو اثرات جدی بر روند رشد و سلامت جن ین به جا ی می گذارد. در حالی که محققان می گویند مصرف داروی اسپیرین برای زنان باردار خطرناک است، اما در برخی شرایط خاص ممکن است پزشک با در نظر گرفتن شرایط بدنی و بارداری فرد، مصرف داروی آسپیرین را توصیه کند، که در چنین شرایطی نباید نگران شد!

حتی اگر این دارو توسط پزشکان متخصص زنان و زا یمان و تحت شرایط خاصی تجویز شود، نباید خطرات مرتبط با آن را نادیده گرفت. در مواردی که مادر حامله به مشکل فشارخون ناشی از بارداری مبتلا شود، پزشکان متخصص زنان و زا یمان ممکن است داروی آسپرین را برای جلوگیری از بروز خطرات مختلف در هنگام زایمان، برای او تجویز نمایند. به همین علت، در چنین مواردی، پزشک مصرف دوز ضعیفی از داروی آسپیرین را به بیمار خود توصیه می کند، زیرا منافع مصرف قرص آسپیرین در این شرایط، از خطرات آن بیشتر است. • بالا رفتن فشار خون مشکل دیگری است که با مصرف داروی آسپیرین ممکن است در خود مادر باردار و جنین داخل رحم او رخ دهد، به خصوص اگر این دارو با دوزهای بالا در سه ماهه دوم و سوم از دوران بارداری مورد استفاده قرار گیرد. البته بروز مشکل لخته شدن خون در ط ی دوران بارداری زنان می تواند رسیدن جریان خون و سایر مواد مغذی لازم را به جنین داخل رحم محدود نموده و حتی رشد او را متوقف نماید. اگر تقریباً همه چیز باعث تهوع میشود اشکالی ندارد که تنها چند غذای محدودی که مشکلی ایجاد نمیکنند مصرف شود، حتی اگر تمام مواد غذایی لازم برای بدن را تأمین نکند.

عملی که به اصطلاح به آن لانه گزینی جنین گفته میشود. همچنین برای هر کدام از 11 دارویی که در ادامه معرفی میشود مقاله ای کامل و اختصاصی برای همان دارو نوشته شده است که با کلیک بر روی لینکی در قسمت توضیحات همان دارو قرار دارد میتوانید به صفحه مربوطه وارد شوید. همان طور که می دانید این بیماری بالقوه خطرناک بوده و باعث مبتلا شدن زنان حامله به مشکل فشار خون بالا خواهد شد. این بیماری معمولاً در نوزادان کمتر از ۱ سال مشاهده می شود. معمولا در چنین مواردی، پزشکان با تجربه برای به دنیا آوردن نوزاد، انجام عمل سزارین را به مادر باردار توصیه می کنند. همچن ین، لازم است به یاد داشته باش ید كه مصرف مرتب این دارو در هفته های آخر دوران بارداری، میزان خونریزی مادر را در طول انجام عمل زایمان افزایش خواهد داد. لازم به ذكر است كه در سه ماهه سوم از دوران بارداری، ا ین عوارض بیشتر دیده می شود.

علاوه بر ا ین، با مبتلا شدن مادر باردار به بیماری پره اکلامپسی، او با افزایش وزن ناگهانی پروتئین در ادرار خود مواجه می شود. بنابراین، در چنین شرایطی مصرف قرص آسپیرین در دوزهای کم، حدود 60-80 میلی گرم در روز می تواند به طور موثر ی خطرات مرتبط با بیماری پره اکلامپسی را به شدت کاهش دهد. نکته دیگر در مورد بیماری پره اکلامپسی این است که اگر مادر مبتلا به ا ین بیماری وزن اضافه داشته و دارای سابقه فشار خون بالا و یا دیابت باشد، میزان این مشکلات شدت م ی یابد. بس یار ی از پزشكان متخصص زنان و زا یمان ادعا م ی كنند كه بروز تاخیر در روند زایمان یکی دیگر از عوارض جانبی مصرف بیش از حد داروی آسپیرین در طی دوران بارداری زنان است. به عنوان یک زن باردار یادتان باشد كه مصرف بیش از حد داروی آسپیرین در دوران بارداری ممکن است انجام عمل زایمان را به تاخیر انداخته و انجام روند زایمان را با مشکل روبرو کند. اگرپس از سقط دارویی ، بارداری شما پابرجاست ، می توانید مجددا سقط دارویی را انجام دهید یا سقط جراحی انجام دهید. برای این که از دیابت بارداری پیشگیری کنید، می بایست از یک از رژیم غذایی سالم در دوران بارداری پیروی کنید، در این رژیم غذایی می توانید از کربوهیدرات های تصفیه نشده مانند آرد غلات کامل – پروتئین بدون چربی و یا چربی های سالم استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا