پرده بکارت

مشکلات یک ماه زندگی _ زردی نوزادان (بخش دوم)

عفونت قارچی واژن در زنان بسیار شایع است به طوریکه از هر 4 زن، سه نفرشان در طول زندگی خود این وضعیت را تجربه می کنند. این زمان ها بدن شما آماده تولید مثل است و ممکن است خارش واژن را با تغییر این هورمون ها ایجاد کند. مطالعات نشان داده است که استفاده از فرمولهای شیر هیدرولیز شده مخصوص، علائم کولیک را در برخی از نوزادان کاهش میدهد. هر چند قارچی که باعث عفونت واژن می شود، ممکن است از طریق تماس جنسی دهانی پخش شود. خشکی واژن شاخص دیگری است که هورمون می تواند آن را ایجاد کند. این فرآیند به طور معمول هم در بزرگسالان و هم در کودکان اتفاق می افتد و هنگامی که این روند مختل نشود، باعث ایجاد زردی می شود اما در مورد نوزادان، کبد آنها هنوز نابالغ است . در واقع به طور طبیعی واژن زن دارای چندین نوع باکتری و قارچ است و باکتری لاکتوباسیلوس موجود در این ناحیه با تولید اسید، مانع رشد بیش از حد قارچ در واژن می شود اما هر گونه اختلال در این تعادل سالم می تواند به رشد بیش از حد قارچ ها منجر شود. برخی از بیماری منتقله توسط رابطه جنسی مانند کلامیدیا، تبخال، تریکومونا، و سوزاک می توانند خارش عجیبی در ناحیه واژن زنان ایجاد کنند.

التهاب قارچی مهبل یکی از انواع شایع عفونت های واژینال در زنان است که مشخصه اصلی آن سوزش واژن، خارش شدید و ترشحات واژینال است. علاوه بر درمانهای دارویی که برای رفع این مشکل وجود دارد روشهای خانگی و آسانی هم وجود دارد که به شما در داشتن یک پریود منظم و به موقع بسیار کمک خواهد کرد. مثلا در یک کودک شیرخوار میتوان به ناتوانی کودک در مکیدن مناسب سینه مادر به علت رعایت نکردن روش صحیح شیردهی یا شقاق سینه مادر، حجم کم شیردهی یا در کودکان بزرگتر جذاب نبودن غذای کمکی اشاره کرد. موفقیت این روش حدود 90 درصد است. روش های مقابله با دخالت مادرشوهر. استفاده از لباس زیر های تنگ و حاوی رنگ می توانند شرایط را بدتر کند. معمولا اگر به این دلیل خارش واژن دارید باید پوسته پوسته شدن و بثورات جلدی را نیز در آلت تناسلی خود تجربه کنید. اگر همراه با خارش واژن سوزش نیز داشتید ممکن است به محصولات بهداشتی مانند شامپو، نرم کننده های پارچه و مواد شوینده حساسیت داشته باشید. اگر همراه با خارش علائمی مانند سوزش هنگام ادرار، ترشح بوی بد و زخم در ناحیه تناسلی خود مشاهده کردید باید حتما به پزشک مراجعه کنید.

با این حال، هر تغییر ناگهانی بوی زنانه شما نشانه ای است که بدن شما تلاش می کند به شما بگوید مشکلی وجود دارد و باید به آن توجه کرد. در شرایط که خارش وخیم باشد ممکن است پزشک کرم های هورمونی برای استفاده موضعی برای شما تجویز کند. ابتلا به عفونت های قارچی واژن در میان زنان شایع است، به طوری که 75 درصد از آن ها در طول زندگی خود ابتلا به بیماری های قارچی را تجربه می کنند. عفونت قارچی واژن عفونت منتقله از راه جنسی در نظر گرفته نمی شود. عفونت قارچی واژن، هم خود مهبل (واژن) و هم بافت دهانه مهبل (فرج) را تحت تاثیر قرار می دهد. نوعی از انگل، یا شپش در ناحیه تناسلی، برای افرادی که موهای آلت تناسلی خود را بلند نگه می دارند نیز عاملی برای خارش واژن است. یعنی عفونتی که بیش از 4 بار در طول سال بروز می کند.

در حالی که علت این بیماری هنوز مشخص نیست اما برخی از پزشکان معتقدند که هورمون های و یا سیستم ایمنی بیش فعال ممکن است عامل ابتلا باشد. 2. اگر دارای عفونت قارچی برگشت پذیر یا عودکننده هستید که بیش از 4 بار در سال شما را گرفتار می کند. کاندیدا میکرو اورگانیسمی است که به طور معمول در مهبل (واژن) زنان وجود دارد. خارش و سوزش واژن در هنگام رابطه جنسی، خارش واژن، درد در ناحیه واژینال و داشتن ترشحات بدبو، این ها همه علائمی از عفونت قارچی واژن هستند. وجود قارچ ها به مقدار زیاد در این محیط موجب خارش و سوزش مهبل می شود که از نشانه های کلاسیک عفونت قارچی است. که در این حالت درمان طولانی تر و پیچیده تر است. در شرایط نرمال ممکن است روزانه از واژن خانمها مقداری ترشح خارج شود که این ترشحات ظاهری شفاف تا شیری رنگ و بدون بو دارند و محیط واژن را مرطوب نگه میدارند. عفونت قارچی واژن معمولا توسط قارچی به نام کاندیدا ایجاد می شود. درمان این نوع عفونت معمولا ساده است، مگر اینکه دچار عفونت قارچی برگشت پذیر یا عودکننده شده باشید. 1. اگر این اولین بار است که علائم عفونت قارچی را تجربه می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا