پرده بکارت

از کجا بفهمم باردارم؟

مصرف این قرصهای هورمونی با متوقف کردن تخمک گذاری یا تداخل در جایگزینی تخمک لقاح یافته در رحم می تواند مانع حاملگی شود. از آنجا که تخمک لقاح یافته ظرف مدت کودتاهی در قسمتی از رحم جایگزین می شود، زمان استفاده از این روش بسیار حائز اهمیت است. این چای خواص قابض دارد و آرامبخش رحم است. به همین دلیل حتی در اوایل بارداری که رحم هنوز کوچک است لباس های شما ممکن است در قسمت کمر تنگ شوند. شایان ذکر است سازمان غذا و داروی آمریکا هنوز مصرف قرص های ضد بارداری حاوی این ماده را ممنوع نکرده، اما با ارائه «هشدار جدی»، نصب برچسب، انجام تحقیقات اختصاصی و ارائه اطلاعات به مردم؛ نسبت به نگرانی های متخصصین در مورد عوارض جدی قرص های برندهایی همچون «یاسمین» و «یاز» واکنش نشان داده است. اسکن اندام میتواند به شکل دستی و از سوی سونوگرافیست یا با دستگاههای جدیدتر، توسط پروپ دستگاه صورت گیرد و تصویر سه بعدی ارائه دهد. عرضه قرص های ضد بارداری «یاز» و «یاسمین» که حاوی ماده دروسپیرنون می باشند هم اکنون علی رغم مقاومت بسیار شدید شرکت آلمانی بایر در آمریکا و سایر کشورهای جهان با برچسب «هشدار جدی افزایش ریسک ایجاد لخته های خونی خطرناک» صورت می گیرد.

موارد استفاده از این روش زمانی است که نزدیکی از طریق واژن صورت گیرد در حالیکه هیچ روش پیشگیری از بارداری استفاده نشده یا بطور ناصحیح و غیر کارآمد استفاده شده باشد. پس از مصرف ۱۲ ماهه قرص های ضد بارداری یاز و یاسمین و موارد مشابه حاوی دروسپیرنون، خطر تشکیل لخته های سکته آور، به بیش از ۲۹۰ درصد افزایش یافته است! ۶٫ هرگونه دردی را جدی بگیرید: اگر در این دوران با هر مورد عجیب یا دردهای بیش از حد مواجه شدید، آن را حتما با پزشکتان در میان بگذارید. اینجاست که باید از راهحلهای دوران دبیرستان استفاده كرد. آیا استفاده از این روش در دوران شیردهی بی خطر است؟ با این وجود شرکت بایر با سوء استفاده از بی اطلاعی و ضعف علمی مشهود در کشورهای جهان سوم و کمتر توسعه یافته، بازار محصولات خطرناک خود را از آمریکا و اروپا به آسیا و آفریقا منتقل کرده است. خونریزی به وجود آمده در اولین رابطۀ جنسی ناشی از چیست؟ نگاه عموم به ترمیم پرده بکارت چیست؟ همانطور که قبلا در این مورد صحبت کردیم، تنها عاملی که باعث پارگی پرده بکارت می شود،ورود جسم خارجی به داخل واژن است و با توجه به اینکه پرده بکارت روی سطح بیرونی ناحیه تناسلی نیست، پس کشیدگی های پوستی و اصطکاک ایجاد شده در اثر ورزشهایی مثل دوچرخه سواری یا ژیمناستیک یا دو و شنا تاثیری بر روی پارگی پرده ی بکارت ندارد.

شیاف ها دو عددی و کپسول تک عددی می باشد، هر دو محصول از کیفیت بالایی برخوردار می باشد. نکته مهم این است که اگر بعد از مصرف قرصها، دوباره مقاربتی انجام شود که احتمال بارداری در آن وجود داشته باشد، قرصهای قبلی خورده شده از بارداری مجدد جلوگیری نمی کنند. ادامه خونریزی نامنظم یا وجود دردهای کرامپی شکم بطور مداوم. درد شدید در ناحیه شکم یا لگن.احتمال بارداری. ضربههای شدید در منطقه مهبل مانند لگد خوردن میتواند باعث پاره شدن پرده بکارت شود. آیا داشتن یک بار مقاربت پرده بکارت را از بین می برد؟ تاخیر در قاعدگی بیش از یک هفته. اگر شروع قاعدگی، بیش از یک هفته به تاخیر افتد و یا هر مورد خاص دیگر وجود داشته باشد، باید به پزشک مراجعه کرد. 1. اولین مکان برای شروع زردی صورت است. مصرف نوبت اول را نباید بی دلیل به تاخیر انداخت، زیرا میزان تاثیر ممکن است با گذشت زمان کاهش یابد.اگر قرص نوع LD در دسترس باشد، باید در هرنوبت ۴ قرص مصرف کرد.نکته مهم: اگر بیش از ۷۲ ساعت (۳ روز) از مقاربت گذشته باشد، استفاده از روش اضطراری توصیه نمی شود و باید در این موارد با پزشک مشورت کرد. در سایت FDA آمریکا آمده است: «براساس دو مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۱، اف دی ای مطمئن شده که میزان بروز حوادث ترومبوز آمبولی وریدی- تشکیل لخته های خطرناک خونی- در زنانی که قرص های ضد بارداری حاوی دروسپیرونون را مصرف می کرده اند دو تا سه برابر بیش از سایرینی بوده که قرص های حاوی لوونورژسترول استفاده نموده اند.

باید در دو نوبت با فاصله ۱۲ ساعت هر بار ۲ قرص HD خورده شود. باید دقت کرد که قرص نوبت اول در زمانی خورده شود که نوبت دوم را بتوان ۱۲ ساعت پس از آن مصرف کرد. موارد مصرف قرص لونژیل – دلبرانه. رایج ترین روش پیشگیری بصورت اضطراری، مصرف قرصهای معمولی خوراکی ضد بارداری HD است که به نام “قرص صبح روز بعد” مشهور شده اند. مقاربت بعد از فراموش کردن اتفاقی یک قرص از دوره قرصهای جلوگیری از بارداری انجام شود. بعضی از داروهایی که بطور کلی اثربخشی قرصهای ضدبارداری را کاهش می دهند ممکن است در کارآیی این روش نیز اختلال ایجاد کنند. مطالعات اختصاصی سازمان غذا و داروی آمریکا به عنوان معتبرترین سازمان پایش عوارض دارویی در جهان بر ۸۳۵/۸۲۶ زن مصرف کننده قرص های ضد بارداری حاوی دروسپیرنون نشان داد که مصرف داروهای مذکور بطور کلی ۷۴ درصد خطر بروز لخته های خونی را افزایش داده است. زنانی که از نسل قدیمی این قرص ها استفاده می نمودند، عملکرد مغزی مشابه با زنانی داشتند که کلا قرص ضدبارداری مصرف نمی کردند، در حالی که زنان مصرف کننده «یاسمین»، عملکرد مغزی ضعیف تری نسبت به سایر زنان مورد مطالعه، از خود نشان دادند و عملکرد مغزی آنها نسبت به زنانی که از قرص استفاده نمی کردند به گونه قابل توجهی پایین تر بود!

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا