پرده بکارت

برنامه غذایی هفتگی برای دیابت بارداری دکتر تغذیه در شمال تهران|دکتر فریبا کوهدانی

• میوه های کامل به جای آب میوه فیبر بیشتری دارند. اما در چندین مطالعه درمان طبی هم به همان اندازه موثر و در ضمن بیخطر گزارش شده است.9 مصرف 800 میکروگرم میزوپروستول به روش واژینال یا زیر زبانی به یک اندازه موثر است در ضمن اینکه فاصله بین مصرف تا دفع جنین در روش واژینال کوتاهتر است.10 استفاده زیرزبانی میزوپروستول با دوز 800 میکروگرم نسبت به روش واژینال عوارض جانبی بیشتری دارد.11 دیده شده که دوز کمتر (600 میکروگرم) هم تقریبا اثربخشی برابر داشته و 86% منجر به سقط میشود.12 بنابراین بهترین رژیمی که در حال حاضر پیشنهاد میشود، 800 میکروگرم میزوپروستول واژینال هر سه ساعت و حداکثر دو دوز یا 600 میکروگرم میزوپروستول زیرزبانی هر سه ساعت تا حداکثر دو دوز است.13 فاصله زمانی بین مصرف دارو تا دفع جنین ممکن است تا دو هفته طول بکشد، بنابراین بیمار باید دو هفته بعد مورد ارزیابی قرار گیرد. که قرصهاي ضد بارداری را به خاطر دلایل خاصی مصرف میکنند( همچون بهبود گرفتگی عضلات یا آکنه) ممکن هست بعد از قطع مصرف، متوجه بازگشت نشانههاي قبلی خود شوید. • سرطان دهانه رحم: ریسک ابتلا به سرطان دهانه رحم در زنانی با مصرف طولانی مدت قرص های ضد بارداری بالاتر از سایر زنان است.

قاعدگی، به خونریزی ماهانه زنان اشاره دارد. همانطور که قبلا هم اشاره شد نوزاداني كه از مادران مبتلا به بيماري دیابت بارداری متولد مي شوند، بیشتر از ساير نوزادان در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 خواهند بود. همچنین کنترل نشدن مناسب دیابت بارداری ممکن است منجر به تولد نوزادی با قند خون پایین، یرقان یا مشکل تنفسی شود. ممکن است گاهی اوقات حتی با مصرف قرص های مناسب، دچار تاخیر در قاعدگی شوید. با توجه به همین موارد پزشک ممکن است پیشنهاد کند که ورزش های سبکی همانند پیاده روی و شنا برای این دسته از بانوان بسیار مفید می باشند و می توانند در طول روز حداقل به مدت ۳۰ دقیقه این ورزش را استفاده کند. اگر مسئله دیگری وجود نداشته باشد، ممکن است بعضی از داروهای خانگی برای درمان زردی را امتحان کنند. همچنین ماهی منبع بسیار خوبی از مواد مغذی مانند پروتئین، مواد معدنی، ویتامین B12 و ید است که برای سلامتی شما و فرزندتان بسیار لازم هستند، اما به دلیل وجود مقادیری از جیوه، مصرف ماهی را در دوران بارداری به دو تا سه بار در هفته محدود ساخته و همچنین از خوردن کوسه، کنسرو ماهی تن، ماهی کولی، شمشیر ماهی، شاه ماهی، ماهی خالمخالی، ماهیهای براق و درخشان، ماهیهای نارنجی و قرمز رنگ و نیز صدفها که مقدار بالایی جیوه دارند، خودداری کنید، زیرا برای فرزندتان مضر است.

برای مثال بیشتر از یک چهارم نوزادانی که در کشورهای فقیر و متوسط زنده میمانند، کوچکتر از سن بارداری هستند، چون وزن یا قدشان در زمان تولد ده درصد یا بیشتر زیر مقدار معمول بوده است. تعیین سن بارداری به ویژه برای بررسی این که آیا مسمومیت یا عفونت در یک زمان خاص به نوزاد آسیب زده است یا خیر، مهم است و همچنین تاثیر مستقیم بر تهیه طرح درمان در این شرایط دارد. زردی نوزادان ایجاد تغییر رنگ در پوست و چشم است و گاهی به دلیل دیابت دوران بارداری در نوزاد به وجود میآید. در این هفته، حتما تمایل خواهید داشت که با نوزاد خود بیرون بروید. اما باید بهخاطر داشت که میزوپروستول داروی قوی بوده، با اطلاعات کامل باید تجویز شود و جهت جلوگیری از مصرف نادرست آن با توجه به اطلاعات مبتنی بر شواهد مناسبترین دوز را انتخاب کرد. آنومالیهای جنینی متفاوتی بهدنبال مصرف ناموفق میزوپروستول جهت ختم بارداری گزارش شده است، اما شایعترین آنها سندرم Mobius است. بوده است. اخیرا استاندارد طلایی ترکیب میزوپروستول و میفه پریستون است.5 کاهش فاصله زمانی بین مصرف میفه پریستون و میزوپروستول از 48 ساعت به 24 ساعت نقشی در افزایش اثربخشی آن نداشته و میزان موفقیت این رژیم در القا سقط بهطور کامل 4/92% است.5 استفاده از میزوپروستول به تنهایی 90%-80% موارد منجر به سقط کامل میشود.

اگر غذای مصرفی شما در بشقاب تماماً به رنگ قهوه ای می باشد، بهتر است که با استفاده از کمی فلفل قرمز یا سبز و یا سالاد رنگ بندی بشقاب خود را تکمیل کنید و این دسته از موارد می تواند غذای شما را خوش طعم تر کند و در کنار بشقاب خود می توانید از آن استفاده کنید. تک دوز میزوپروستول خوراکی به میزان 600 میکروگرم به اندازه آسپیراسیون با واکیوم موثر بوده و 99%-95% موارد در طول 2-1 هفته منجر به سقط کامل میشود.17-14 در ضمن پذیرش این روش از طرف زنان نسبت به روش جراحی بیشتر است. پارگی رحم از عوارض خطیر و نادر است که عمدتا در زنان چندزا با سابقه قبلی سزارین رخ میدهد. ویروس عامل کووید ـ ۱۹ عمدتا از طریق تماس با شخصی که آلوده و بیمار است یا تماس با اشیائی که اخیرا توسط انان لمس شده یا در معرض سرفه و عطسهی آنان بودهاند، منتشر میشود. اما باید بگوییم که طبق نظر متخصصان اطفال، گریه نوزادان امری کاملا طبیعی است که به منظور برقراری ارتباط او با دنیای اطراف و برآوردن نیازهای روزانه لازم است. این شیرخشک برای نوزادان مبتلا به بیماری شربت افرا Maple مورد استفاده قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا