پرده بکارت

در باره آلرژی نوزاد به شیر مادر-پرشین پرشیا

شیاف واژینال آن به صورت 2 گرم گزنه کوبیده همراه 2گرم مرمکی استعمال شود. آشامیدن بیش از 17 گرم در روز از آن می تواند کشنده باشد. کتاب مخزن الادویه متعلق به محمد حسین عقیلی از حکیمان قرن 11هجری می باشد که در آن داروهای گیاهی، معدنی، حیوانی به طور کامل جمع آوری و خصوصیات ظاهری، منطقه کشت، نامهای مختلف، طبیعت، خاصیت های در مانی، روش استفاده، مقدار مصرف، نکات احتیاطی در مصرف و مشابه آن را به شکلی دقیق بیان نموده است. زعفران، قاعدگی را تحریک کرده و درد کمر ناشی از اختلال قاعدگی را آرام میکند. کتاب مخزن الادویه متعلق به محمد حسین عقیلی از حکیمان قرن ۱۱هجری می باشد که در آن داروهای گیاهی، معدنی، حیوانی به طور کامل جمع آوری و خصوصیات ظاهری، منطقه کشت، نامهای مختلف، طبیعت، خاصیت های در مانی، روش استفاده، مقدار مصرف، نکات احتیاطی در مصرف و مشابه آن را به شکلی دقیق بیان نموده است. اگر به دردها و امراض زیر مبتلا می باشید، حتما قبل از مصرف این دارو، پزشک معالج خود را در جریان بگذارید. و یا اینکه در حین غذا خوردن ترس از آن دارید که این غذا ممکن است فرزند شما را زشت کند و از خودتان میپرسید خوردن چه چیزهایی در بارداری بچه را زشت میکند؟

اگر چه شیر گاو یکی از مواد غذایی مفید است که نوشیدن روزانه آن به مادران در دوره شیردهی توصیه می شود اما یک لیوان شیر گاو تنها 23% از کلسیم و 1% از ویتامین D روزانه مادر را می تواند تأمین کند و از طرفی مقدار امگا3 موجود در آن بسیار ناچیز است. مدروکسی پروژسترون نیز با وجود اینکه یک هورمون طبیعی به شمار می آید اما دارای عوارض خاص به خود مانند تجمع آب میان بافتی که منجر به تورم پاها و زانوها و همچنین افزایش وزن میشود, است. در سیکل قاعدگی بانوان هورمونهای مختلفی از جمله پروژسترون دخالت دارند که پس از تحقیقات مختلف معلوم شد پروژسترون کنترل کننده سیکل قاعدگی و عامل آزاد شدن تخمک از تخمدان ها در تاریخ معینی از ماه به حساب می آید. از آن جاییکه بسیاری از بانوان به دلایل طبیعی و هورمونی قادر به تولید حد نرمالی از این هورمون نیستند لذا محققان بعد از تحقیقات بسیار به تولید داروهایی نظیر مدروکسی پروژسترون که همان کار هورمون طبیعی را در بدن انجام می دهد, دست یافتند.

در این مطلب ما تلاش بر پاسخ به سوالات شما عزیزان نسبت به مکانیسم اثر و تاثیرات مدروکسی پروژسترون در بدن بانوان داریم. پرسش: سلام خانوم 38 ساله هستم مدت یک هفته ست احساس سوزش و خارش شدید ناحیه تناسلی و ترشحات سفید مایل به کرم یا زرد روشن قارچی دارم که سابقه شم در گدشته داشتم کلا بدنم خیلی نسبت به الودگی حساسه زودعفونت قارچی میگیرم قرص ضد بارداری ال دی هم مصرف میکردم که از اخرین عادتم که 5 روز قبل تموم شد دیگه مصرف نمیکنم الان در حال حاضرتوی شهر ما به علت اپیدمی کرونا نمیخام برم به مراکز درمانی کوچیک اینجا چون احتمال الوده شدن بعد از معاینه واژینال یا کلا تماس با تخت و لوازم پزشکی و قرار گرفتن توی محیط میگن بسیار بالاست خواستم قرص انتی بیوتیک مصرف کنم با توجه به سابقه های چندسال قبلم به این بیماری میخوام قرص فلوکونازول و پماد کلوتریمازول بگیرم و فنازوپیریدین فقط دوز مصرفشو بفرمایید به غیراز این سه تا شما چه پیشنهادی دارید ممنون میشم توو این بحبوهه بیماری راهنمایی دقیق بکنید تا مجبور به رفتن به مراکز درمانی و درمانگاهها نباشم .

مصرف موضعی بر پوست محافظت نشده مجاز نیست،موجب بروز تاول وزخم در پوست می شود،مصرف موضعی به مدت بیش از 15 تا30 دقیقه یازمانی که احساس سوزش غیر قابل تحمل است مصرف زیاد ومنظم آن برای بیش از دو هفته ممنوع است. 6- اگر میزان هورمون شیر (هیپرپرولاکتینمی) در بدن بیمار بسیار زیاد باشد در این حالت، سطح استروژن در خون کاهش می یابد و خشکی واژن رخ می دهد. در این حالت فرد توسط پزشک معاینه و در صورت نیاز طی یک عمل سرپایی با ایجاد برشی در سطح پرده خون قاعدگی خارج خواهد شد. داروی مدروکسی پروژسترون (Medroxyprogesterone) که با نام های دیگری مثل Fariutal, Depo-provera, Adgyn-medro نیز در داروخانه ها موجود و در طبقه بندی دارویی هورمون های جنسی زنان جای می گیرد امروزه به دلایل نا معلومی بسیار پر کاربرد شده است! امروزه یکی از بیشترین کاربردهای مدروکسی پروژسترون بدین صورت است که در زمان یائسگی در برخی موارد و طبق صلاح دید پزشک از مدروکسی پروژسترون برای کاهش حالت هایی مثل گرگرفتگی جایگزین استروژن طبیعی استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا