پرده بکارت

شروع علائم بارداری، چجوری بفهمیم بارداریم؟

در واقع با مصرف این قرص ها پریودی شما از دست می رود و یک دوره پریود نمی شوید. شیرهای غنی شده از طریق غنی کردن پایه شیر گاو با املاح معدنی، ویتامین ها و ریز مغذی ها، این کمبودها را جبران کرده است که در نتیجه با نوشیدن یک لیوان از این شیر به صورت روزانه بسیاری از نیازهای تغذیه ای مادر در دوره شیردهی پوشش داده می شود. پرسش:با عرض سلام من خانومی هستم ۳۹ ساله که هشت ساله متاهلم ولی فرزندی ندارم عکسبرداری از رحم و سنوگراغی تخمدان انجام دادم و سالم هستم و مشکلی ندارم پریودیهام هم همیشه منظمبوده همسرمم آزمایش داده و سالم هستند.الان دوماه و نیم هیتش که پریود نشدم بیبی چک منفی شد رفتم دکتر آزمایش خون نوشت دادم بتا صفر بود آمپور پروژسترون دادن که پریود بشم بعد ۵ روز لکه قهوه ای دیدم که فک کردم میخوام پریود بشم ولی نشدم بعد ۱۰ روز دوباره رفتم دکتر شیاف ۴۰۰ داد که اونماثر نکرد بعد یههفته دوباره رفتم دکتر سونو نوشت که خداروشکر نه فیبرم داشتم نهه کیست فقط ضخامت رحم ۱۲ بود دکتر گفت دوباره باید آ،مایش بتا بدی دادم این بار بتا ۳.۳ بود که دکتر گفتن باردار نیستم قرص استرمارین و مدورکسی پرژسترون نوشتن که استفاده کردم قرصام یک روز پبش تموم شد ولی هنوز پریود نشدم ،البته دکتر آزمایش هرمون هم نوشتن که روز سوم پریودی انجامبدم.

خستگی مفرط و فشار خون بالا نیز از دیگر علائم آن هستند. حالت سرگیجه و ضعف کردن به دلیل باز شدن عروق، کاهش فشار خون و کاهش قند خون در بانوان باردار مشاهده میشود و میتوان جزء علائم اولیه بارداری به حساب آورد. میزان این هورمون در آزمایش خون از روز 8 تا 10 و در آزمایش ادرار از 21 تا 28 حاملگی قابل تشخیص است. بسیاری از نشانه ها وجود دارند که شخص می تواند قبل از انجام تست بارداری و خیلی زود متوجه شود که باردار است و با 12 نشانه که سماتک در ادامه بیان می کند شما می توانید خیلی سریع حاملگی تان را تشخیص دهید. در هفته ششم بارداری، آلت تناسلی دختر و پسر در حال شکل گیری است و در هفته چهاردهم بارداری جنین دختر و پسر بسیار شبیه هستند و بسیار دشوار است که جنسیت آنها از هم تشخیص داده شود. درد سینه در دوران بارداری پس از اتمام سه ماهه نخست به میزان زیادی کاهش پیدا می کند زیرا بدن خودش را با میزان هورمون ها تطبیق داده است. تکرر ادرار در طول بارداری ادامه خواهد داشت و بعد از 3 ماهگی بتدریج بهبود می یابد. می توانید احتمال دهید که باردار هستید با دیدن این علائم بارداری سریعاً به پزشک مراجعه کرده و با انجام آزمایش های مختلف از صحت بارداری خود اطمینان حاصل کنید.

زردی شیر مادر ممکن است در برخی از نوزادان سالم که از شیر مادر تغذیه می کنند ، پس از روز 7 تولد ظاهر شود. شما میتوانید با استفاده از شیر پر چرب،در منزل پنیر تهیه کنید و در قطعات کوچک ، به وعده غذایی کودکانتان اضافه کنید.پنیر غنی از کلسیم است و به جذب چربی سالم کمک میکند.پنیر را میتوان به تنهایی سرو کرد و یا ساندویچ و یا حتی ماکارانی اضافه کرد و باعث طعم و مزه فوق العاده میشود. تمايل به مصرف برخي از موادغذايي طبيعي و سالم در خانمها در اين ايام بهدليل تامين مواد مغذي مورد نياز بدن و جنين آنهاست كه واكنشي طبيعي در دوران بارداري محسوب ميشود. با آغاز دوران بارداري برخي از خانمها تمايل به مصرف موادغذايي ترش مثل لواشك، تمرهندي و قرهقورت دارند و برخي هم تمايل به مصرف مواد شيرين، كاكائو و انواع شيرينيها. براساس باورهاي قديمي، ويار زن باردار به موادغذايي ترش يا شور يكي از علائم داشتن فرزند پسر و ميل به موادغذايي شيرين نمايانگر داشتن فرزند دختر است. از ديدگاه كارشناسان تا زماني كه حجم موادغذايي ترش يا شيريني كه خانمهاي باردار در طول روز مصرف ميكنند در حد عرف باشد و اختلالي در سلامت آنها و جنينشان ايجاد نكند، مجاز شمرده ميشود اما اگر خانمهاي باردار در مصرف اين نوع مواد زيادهروي كنند ممكن است به سلامت و سيستم ايمني بدنشان آسيب وارد كنند و به اين ترتيب سببساز بروز مشكلاتي براي خود و جنينشان شوند.

اگر نمی خواهید باردار شوید باید بلافاصله از روش های ضد بارداری استفاده کنید تا بتوانید خود را در برابر این موضوع امن سازید. ممکن است در دوران بارداری متوجه شوید دیگر به غذاهایی که تاکنون عاشق آنها بوده اید، علاقه ای ندارید. بنابراین، اگر پیش از این تاریخ تست کردید و جواب منفی بود، حتما چند روز بعد نیز این تست را تکرار کنید.این را در نظر داشته باشید، جنین پیش از آنکه شما متوجه شوید باردار هستید رشد می کند و هنگامی که شک دارید و چندین علائم بارداری را دارا هستید، باید حتما مراقب سلامتی خود باشید. اين تغييرات هم جسمي و هم روحي مي باشند اما در نظر داشته باشيد كه تغييرات بارداری در تمام خانم ها يكسان نيستند و معمولاً شدت و ضعف دارند و به ياد داشته باشيد كه شايد يك يا چند نشانه از علائم بارداری شامل حال شما نشود. ازجمله علائم بارداری دوقلو می توان به بالا بودن مقدار عدد بتا یا همان هورمون hCG اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا