پرده بکارت

عوارض قرص اورژانسی برای دختر – ویکی پدیا ، دانشنامه آزاد

عفونت مجاری ادراری اگر درمان نشود میتواند زمینهساز عفونت کلیوی، زایمان زودرس و کم وزنی نوزاد شود. به عنوان مثال، او یکبار برای تحریک خارج سازی جنین در یکی از بیماران دارای عفونت شدید به او آنتی بیوتیک داده و از داروی سایتوتک استفاده کرد، او این کار را علیرغم تناقص اخلاقی ایجاد شده با این حقیقت که او اسکنی نداشت و بنابراین نمی دانست جنین زنده است یا خیر انجام داد. و مقرون به صرفه باشد. چرا با وجود پیشرفت علم و دست یافتن به شیر خشک باز هم بر شیردهی با شیر مادر تأکید میشود؟ در تمامی نوزادان درجاتی از آن وجود دارد (بالاتر از ۲ میلی گرم بر دسی لیتر) اما زمانی که عدد این زردی به بالاتر از ۵ میلی گرم بر دسی لیتر میرسد به مرحله قابل مشاهده با چشم میرسد و پزشک معالج تشخیص زردی میدهد و با آزمایش بیلی روبین عدد و درجهی قطعی و دقیق آن مشخص میشود، زردی در نیمی از نوزادان ترم (نوزادی که بیشتر از ۳۷ هفته یا بیشتر را در رحم مادر گذرانده) و ۸۰ درصد نوزاد پره ترم (نوزادی که کمتر از ۳۷ هفته را در رحم مادر گذرانده است) دیده میشود.

اما هر مادر و نوزادی انسانهای منحصر به فردی هستند و از این رو تصمیمگیری راجع به این قضیه به فرد برمیگردد. متخصصان توصیه میکنند که مادران در این مرحله از بارداری حتماً به پهلو بخوابند و برای ایجاد توازن بهتر در بدن بالش کوچکی را در بین پاهای خود قرار دهند. مادرانی که در دوران شیردهی مجبورند به محیط کار خود بازگردند، میتوانند شیر خود را بدوشند و در یخچال بگذارند تا هم کودک گرسنه نماند و هم در شیردهی اختلال ایجاد نشود. حالا اگر از مواد دیرهضم در این دوران کمتر استفاده کند، طبعا میزان بروز زردی نیز کمتر خواهد بود. تصمیمگیری برای شیر دادن به نوزاد امری شخصی بوده، همچنین نظرات اطرافیان نیز میتواند در آن دخیل باشد. بنابراین برای بهرهگیری از خواص سیر، باید آن را به رژیمغذاییتان اضافه کنید. احتمالا شما تجویز هفتگی امپول پرولوتون(پروژسترون)داشته باشید .معمولا هفته ای ۱عدد ۵۰۰ این امپول توصیه میشود .اگر نظر پزشکتان همان ۲۵۰ هست بقیه را دور ریخته وهفته بعد امپول بعدی را استفاده کنید.در غیر اینصورت آمپول را بطور کامل در همان زمان استفاده کنید . پاسخ از دکتر اکبر کوشانفر، متخصص اطفال: مادر عزیز به طور کلی برای از شیر گرفتن کودک توصیه می شود مادر این کار را به مرور زمان انجام دهد.

مراکز معتبر، شیردهی مادر به نوزاد را پیشنهاد میکنند. تا زمانی که شیر مادر در دسترس میباشد چرا باید از شیر خشک استفاده کرد و هزینههای مالی گزافی را ماهانه بابت تهیهی آن متحمل شد؟ طی بارداری از طریق دو نشانهی سوزش و حساس شدن نوک سینه و بزرگ شدن اندازهی سینهها میتوان آمادگی بدن برای شیردهی را متوجه شد. همچنین طی بارداری جریان خون به سمت سینهها افزایش مییابد و سلولهای تولیدکنندهی شیر بیشتر شروع به فعالیت میکنند. والدین هم چنین لازم است که وعده های غذایی را جالب کنید تا فرزندتان مشتاقانه منتظر آن باشد و تبدیل به یک غذای خاص شود. فکر نکنید اگر به دلیلی مجبور شوید از فرزندتان دور شوید نمیتوانید از شیر خود او را تغذیه کنید. با شیردهی به فرزندتان از بار مالی خانواده کم کنید.شیر مادر دردسرهای شیر خشک و تهیهی ظرف، آب جوش و پیمانه را ندارد. اگر هم تهوع شما به درازا کشید و خواستید بیش از سه ماه برای مقابله با حالت تهوع خود از زنجبیل استفاده کنید حتما با پزشک مشورت داشته باشید تا مشکلی پیش نیاید. اما از رایجترین عوارض جانبی قرص های اورژانسی میتوان به موارد زیر اشاره کرد: حالت تهوع؛4.5(392)..

بطوریکه همه ی خانم ها زمان قاعدگی خودشون رو بصورت منظم چک کرده و زمان عادت ماهیانشون رو به خاطر می سپارن. این پدیده در زمان آغاز سیکل بعدی تجربه میشود و در بسیاری از موارد با پریود اشتباه گرفته میشود. آیا تا به حال فکر کردهاید چرا از فواید شیر مادر بسیار تعریف میشود؟ به این ترتیب، پرده مهبل در چند جا دچار پارگی شده و به بخشهای ختلفی تقسیم میشود. میخوریم. این مواد نهتنها نیاز بدن را تامین نمیکنند، بلکه به شدت چاقکنندهاند و افزودنی شیمیایی دارند و نوع پخت و آمادهسازی آنها خطر ابتلا به بیماریهای مختلف را بالا میبرد. شیر خشک شاید نیاز تغذیهای کودک را تأمین کند ولی شیر مادر علاوه بر تغذیه، دارای موادی است که مقاومت بدن کودک را در برابر بسیاری از بیماریهای عفونی بالا میبرد.تغذیهی نوزاد با شیر مادر، این اطمینان را به والدین میدهد که نوزاد به طور مناسب و مطلوبی رشد میکند و تکامل مییابد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا