پرده بکارت

علائم بارداری – نشانه ها و علائم حاملگی چه هستند ؟

این در حالی است که با توجه به تاکید متخصصین بر تاثیر مصرف قرصهای مذکور بر افزایش جدی ریسک بروز سکتههای مغزی و قلبی حتی در وزارت بهداشت، تحقیقی برای اطلاع از عوارض ایجاد شده در زنان ایرانی و ثبت مرگ و میر احتمالی به منظور پیگیری حقوقی موضوع در برابر شرکت آلمانی بایر و تعیین غرامت، برخلاف اغلب کشورهای جهان در دستور کار قرار نگرفته است! به نحوی که هم اکنون یاز و یاسمین در سکوت مطلق سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت کشورمان به برند شماره یک خارجی فعال در ایران به عنوان قرص ضد بارداری «فاقد عوارض» تبدیل شدهاند و با حمایت اغلب متخصصین زنان و ماماها مورد توصیه قرار میگیرند. چرا؟ مطالعات نشان میدهد که یک رژیم غذایی کم پتاسیم و سدیم و سرشار از کلسیم و منیزیم به دختر شدن جنسیت فرزند شما کمک میکند. شایان ذکر است سازمان غذا و داروی آمریکا هنوز مصرف قرصهای ضد بارداری حاوی این ماده را ممنوع نکرده، اما با ارائه «هشدار جدی»، نصب برچسب، انجام تحقیقات اختصاصی و ارائه اطلاعات به مردم؛ نسبت به نگرانیهای متخصصین در مورد عوارض جدی قرصهای برندهایی همچون «یاسمین» و «یاز» واکنش نشان داده است. مطالعات اختصاصی سازمان غذا و داروی آمریکا به عنوان معتبرترین سازمان پایش عوارض دارویی در جهان بر ۸۳۵/۸۲۶ زن مصرفکننده قرصهای ضد بارداری حاوی دروسپیرنون نشان داد که مصرف داروهای مذکور بطور کلی ۷۴ درصد خطر بروز لختههای خونی را افزایش داده است.

با وجود همه نتایج علمی اعلام شده، سازمان غذا و داروی کشورمان در رفتاری سوالبرانگیز، علی رغم افشاگریهای صورت گرفته توسط برخی از متخصصین و رسانهها، تاکنون در قبال همهگیری شیوع مصرف برندهای خارجی و گرانقیمت قرصهای ضدبارداری حاوی دروسپیرونون همچون یاز و یاسمین که تحت عنوان «قرص با کیفیت و بدون عوارض» نسخه میشوند، سکوت کرده است! علاوه بر آن به واسطه افشاگریهای علمی صورت گرفته توسط پزشکان و متخصصین زنان، «شرکت آلمانی بایر» بازار فروش محصولاتی همچون یاز و یاسمین را در اروپا و آمریکا از دست داده و با انبوهی از دعاوی مطرح شده توسط وکلای خصوصی با هدف کسب غرامت درگیر است. این در حالی است که هم اکنون مصرف برخی از برندهای خارجی قرصهای ضد بارداری حاوی ماده خطرناک دروسپیرنون در کشورهای توسعه یافته به علت تاثیر جدی آنها بر افزایش درصد بروز سکتههای مغزی و قلبی در زنان، مورد تردید واقع شده است. کاربامازپین،گریزئوفولوین، فنیتوئین، فنوباربیتال،پریمیدون و بخصوص ریفامپین با افزایشفعالیت آنزیمهای کبدی متابولیسم لوونورژسترل را افزایش میدهند وموجب کاهش اثربخشی آن میگردند.لوونورژسترل نیز با مهار متابولیسمسیکلوسپورین موجب افزایش غلظتپلاسمایی آن میگردد. پراکسید لیپید مادهای حاصل متابولیسم چربیهاست که مثل بمبهای شناور در خون حرکت کرده و منجر به تخریب هر آنچه که با آن برخورد کند، میشود و از عوامل آغازگر واکنشهای زنجیرهای تخریب سلولی و بروز سکتههای مغزی و قلبی محسوب میشود.

به گفته رئیس انجمن علوم اعصاب ایران، سن سکته مغزی براساس پژوهشهای انجام شده در کشور ۱۰ سال کمتر از استانداردهای جهانی است که علاوه بر عوامل ژنتیکی، عوامل محیطی نیز در آن دخیل هستند. علاوه بر آن می توان گفت که در جامعۀ ایرانی با توجه به سنت های فکری، باکره بودن طبیعی زن به صورت ضمنی، یکی از شروطی است که مردان وجود آن را در دختران ضروری می دانند و در نتیجه توسل به این عمل که در واقع ایجاد باکرگی مصنوعی است، برخلاف شرایط و ذهنیت مرد می باشد و به نوعی فریب او محسوب می شود. در مواردی که زردی طول می کشد باید توسط پزشک آزمایش زردی تکرار شود و علاوه بر آن باید ادرار و تیروئید هم چک شود. با این حال، اگر آلوده شوند، ملتهب شده و پر از آب می شوند و باید با مداخلات پزشکی مانند آنتی بیوتیک ها درمان شوند (کیست بارتولن چیست و درمان آن). سلام من ۳ روزه قرص ال دی مصرف کردم و خونریزیم قطع شده مصرف قرص رو از روز دوم پریودی شروع کردم..ایا این طبیعی هستش؟

سلام وقت بخیر من ١۵روز بعد پریودم لکه بینی داشتم ١هفته بعدش شدیدا خونریزی کردم وتا الان که یک ماه ازش میگذره خونریزیم قطع نشده لطفا راهنمایی بفرمایید؟ به همیندلیل طی استفراغ و اسهال شدید و تا یکهفته پس از قطع آن باید از یک روش دیگرجلوگیری از بارداری نیز استفاده شود. باید قرص بخورم تا قطع بشه؟ قرص بخورم کامل قطع میشه ؟ سلام خسته نباشیدقبلا پریودیم۴روزه تموم میشد الان ۶روزه طول کشیده درد و خون ریزی شدید مثل روز اول ۲بارم نشاسته خوردم خونش کم رنگ شده ولی قطع نمیشه چیکار کنم؟ پوستم رنگ پریده میشه .. ای خدا چیکار کنم ??? اروپا زندگی میکنم دکترهاش بدرد لای جرز هم نمیخورن فقط توصیه میکنن پیاده روی کن و روزی ۸ لیوان آب بخور .. فکر میکنن از پشت کوه اومدیم هیچی حالیمون نیست .. هیچ. علائمی مثل خشک شدن پوست دست مادر، بیضی شدن فرم شکم او و روشن شدن رنگ ادرار زیر مجموعه علائم بارداری پسر قرار میگیرد. نگرانی مادران در این دوره و ترس از غلت زدنهای مداوم، ممکن است باعث استرس مادر و خستگی و بی حالی او شود. گاهی نیز زردی ناشی از شیر مادر است که در هفته اول تولد نوزاد ایجاد شده و به علت کم بودن شیر مادر و تغذیه ناکافی نوزاد به وجود میآید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا