پرده بکارت

چگونه بفهمیم دوقلو بارداریم – ویکی پدیا ، دانشنامه آزاد

بهطورکلی مصرف هر ماده غذایی قاعده آور موجب سقطجنین میشود. بهعنوانمثال ماهی سالمون یا ماهی آزاد حاوی جیوه نیست و منبع بسیار خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ بهحساب میآید که در طول بارداری نیاز دارید؛ اما صرفنظر از نوع ماهی که میخورید، بهترین راهکار این است که از خوردن هر چیز خام و نپخته خودداری کنید. ماهی سالمون یا ماهی آزاد حاوی جیوه نیست و منبع بسیار خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ بهحساب میآید. بررسیها نشان دادهاند افزایش مصرف سبزیجات برگ سبز، میوههای تازه، اسیدهای چرب امگا- ۳ و امگا- ۶، تخممرغ، ماهی و مواد لبنی و بهطور کل، داشتن یک رژیم غذایی متعادل میتواند احتمال سقط را کاهش دهد. مصرف غذاهای کنسرو شده و غذاهایی که تحت تأثیر امواج ماکروویو قرارگرفتهاند خطر سقطجنین را تا ۸۰ درصد افزایش میدهند. در ابتدا می بایست غذاهای گرمی و سردی زیاد نخورید و تغذیهتان متعادل باشد. رنگپریدگی، پوست سرد و مرطوب، سرگیجه و افزایش ضربان قلب نیز علائم از دستدادنِ خون زیاد هستند. در روزهای اول تولد نوزاد و با افزایش عدد بیلیروبین در نتیجه آزمایش، علاوه بر زرد شدن پوست اندامها، این زردی در چشمان نوزاد هم کاملا مشهود است.

نعناع، گیاهی خنک است پس اگر علاوه بر تهوع دائم احساس گرما میکنید، احساس گر گرفتگی دارید و صورتتان قرمز میشود یا دلتان برای نوشیدنی خنک پر میکشد سراغش بروید. لباس زیر تنگ نیز حداقل برای ۲ الی ۳ هفته پس از ترمیم پرده بکارت باید کنار گذاشته شود و مورد استفاده قرار نگیرد. گروهی از فقها با استناد به برخی آیات و روایات و مفسده های اجتماعی ناشی از رواج ترمیم بکارت، به مخالفت با این عمل پرداخته اند و گروهی نیز با استناد به برخی آیات و روایات دیگر و سودمندیهای اجتماعی ناشی از رواج ترمیم پردۀ بکارت، این گونه اعمال جراحی را مجاز می دانند. مَلبان و کِلبان معمولاً تا قبل از سن بلوغ بسیار نازک و لطیف هستند؛ بنابراین طبیعی است که هرگونه کشش یا انبساطی که به این بافت ها وارد شود، به احتمال زیاد، موجب آن میشود که پردۀ بکارت کش یافته، نازک و نازکتر گردد یا اینکه در نقاطی، پاره شود. چون ممکن است پاستوریزه نباشند و آلوده به لیتریا باشند – باکتری که میتواند موجب مسمومیت غذایی شود – این پنیرهای نرم به این علت خطرناک هستند که مثل پنیرهای چدار و پارمزان با فراوری باکتریهایشان بهطور طبیعی کشته نشده است؛ و چون زنان باردار سیستم ایمنی ضعیفی دارند، بیشتر در معرض بیماریهای مربوط به مواد غذایی قرار دارند که اگر در سهماهه اول بارداری اتفاق بیفتد ممکن است موجب سقطجنین یا زایمان زودرس شود.

از نگاه برخی از متخصصان طبیعتدرمانگر، زنان باردار باید از خوردن گیاهانی چون پوست ریشه زرشک، بابونه گاوی، افسنطین، پونه معطر، سداب، فلوس، کدو تلخ، جعفری فرنگی، سنبل چینی، نعناع کوهی و مینا پرهیز کنند. در عوض، شما می توانید چای بابونه را که اثر آرام بخشی دارد، جایگزین چای نعناع بکنید. در وان حمام (یک تشت) تنها 3 قطره روغن درخت چای را با یک فنجان جوش شیرین ترکیب کنید. موقع خرید گوشت باید خیلی دقت کنید. هیچکس نمیگوید تخممرغ که منبعی عالی از پروتئین و مواد مغذی خوبی مثل کولین است، نخورید؛ اما تخممرغ هم در معرض آلودگی به سالمونلا قرار دارد که برای زنان باردار نسبت به بقیه خطرناکتر است؛ بنابراین دقت کنید که نکات ایمنی مربوط به آن را رعایت کنید: فقط تخممرغی را خریداری کنید که در یخچال گذاشتهشده است و هر کدام که شکستگی یا ترک داشت را دور بیندازید. می دانید که در دوران بارداری هر آنچه که می خورید بر جنین تاثیر می گذارد، به همین سبب یکی از راه های داشتن نوزاد سالم توجه دقیق به رژیم غذایی است. توجه کنید: آب میوه زیاد به کودک ندهید. خانم های آبستن که جنین در رحم خود دارند باید توجه ویژه ای به تغذیه و رژیم غذایی خود داشته باشند تا ویتامین و املاح معدنی لازم به جنین برسد.

سقط کننده جنین در مادران باردار محسوب میشود. بنابراین زنان باردار باید از مصرف آن خودداری کنند. از خوردن تخممرغ عسلی خودداری کنید (بهتر است کاملاً آبپز شوند تا نیمرو) و همچنین سس سالاد اگر حاوی تخممرغ خام باشد نیز برای شما مناسب نیست. به گزارش acog ، علاوه بر یک رژیم غذایی سالم، زنان باردار برای به دست آوردن برخی از مواد مغذی که به سختی فقط در وعده های غذایی یافت میشوند، مانند اسیدفولیک و آهن، نیاز به مصرف روزانه یک ویتامین پریناتال نیز دارند. خوردن میوه به همراه صبحانه و شبها قبل از خواب بهترین زمان مصرف میوه است که علاوه بر خواص غذایی مطلوب بر بدن، طراوت و شادابی ویژهای به همراه میآورد. خوردن میوه مثل دیگر وعدههای غذایی آداب خودش را دارد که اولین آن زمان مصرف آن است. همچنین خوردن یخ نیز ممنوع است. ضمن این که میزان مصرف کافئین و ماهی نیز در این دوران باید در حد متعادل باشد. خیلی خوب است که در این دوران از نوشیدنیهای بدون کافئین استفاده کنید، بهویژه در سهماهه اول بارداری که خطر سقطجنین بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا